Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
3957354
osób.
Oni są z nami:
Bóle mięśniowe do uniknięcia. Autor: A.A.
PORADY Wszystkim początkującym kulturystom, a także zaawansowanym, którzy na przykład zaczynają ćwiczyć nowy, intensywny program, zdarzają się w pierwszym okresie silne bóle mięśniowe.
A oto – według niektórych autorów – ważniejsze przyczyny potreningowego bólu mięśni:

►zerwanie tkanki mięśniowej (włókna),
►rozszczepienie włókien mięśniowych, co zdarza się szczególnie w czasie wykonywania tzw. ruchów negatywnych,
►silne skurcze mięśniowe powodują zmniejszenie dopływu tlenu do mięśni,
►zmiany ciśnienia osmotycznego w komórce, a tym samym zatrzymanie wody,
►uszkodzenie tkanki łącznej (występuje zwykle dopiero w 2 dni po treningu),
► nagromadzenie kwasu mlekowego, który wytwarza się w trakcie pobierania tlenu przez mięśnie.

Kilka z nich można odrzucić, gdyż nie sprawdzają się ani w badaniach naukowych, ani w praktyce. Natomiast jest pewne, że opóźniona obolałość mięśni następuje na skutek drobnych rozdarć tkanek, szczególnie blisko przyczepów mięśni (ścięgien) i to głównie w ruchach o charakterze ekscentrycznym, (czyli maksymalnym napięciu podczas opuszczania ciężarów).
Wielu kulturystów uważa objawy bólu mięśniowego za naturalne, świadczące o dobrym naładowaniu”. Tymczasem ból, szczególnie w okolicach ścięgien, powinien być ostrzeżeniem przed dalszym „ładowaniem” mięśni.

Jak ćwiczyć, aby uniknąć bólów mięśniowych? Przede wszystkim należy:
►po przerwie lub okresie lekkiego treningu ćwiczyć, stopniowo zwiększając obciążenie,
►na początku unikać ćwiczeń o charakterze negatywnym, robić wyłącznie skurcze koncentracyjne,
►przed i po treningu dobrze rozciągną wszystkie mięśnie ćwiczone w danym dniu,
►pozycje rozciągające powinny być statyczne, nie należy rozciągać mięśni gwałtownie, wytrzymać przez 30- 60 sek., np. w skłonie w przód,
►stosować zimne okłady na bolące permanentnie mięśnie (ścięgna)
►przy objawach obolałości lub drętwienia mięśni należy stosować masaż pod gorącym prysznicem, a przede wszystkim lżej trenować.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Kolejny medal Kon...
Ryż ważnym skład...
Inwalida Alan Mea...
Narodowe Święto N...
Wszystkich Świętych
Flesz
Wydmy zdobyte
Wydmy zdobyte
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE