Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
3512586
osób.
Oni są z nami:
Bóle mięśniowe do uniknięcia. Autor: A.A.
PORADY Wszystkim początkującym kulturystom, a także zaawansowanym, którzy na przykład zaczynają ćwiczyć nowy, intensywny program, zdarzają się w pierwszym okresie silne bóle mięśniowe.
A oto – według niektórych autorów – ważniejsze przyczyny potreningowego bólu mięśni:

►zerwanie tkanki mięśniowej (włókna),
►rozszczepienie włókien mięśniowych, co zdarza się szczególnie w czasie wykonywania tzw. ruchów negatywnych,
►silne skurcze mięśniowe powodują zmniejszenie dopływu tlenu do mięśni,
►zmiany ciśnienia osmotycznego w komórce, a tym samym zatrzymanie wody,
►uszkodzenie tkanki łącznej (występuje zwykle dopiero w 2 dni po treningu),
► nagromadzenie kwasu mlekowego, który wytwarza się w trakcie pobierania tlenu przez mięśnie.

Kilka z nich można odrzucić, gdyż nie sprawdzają się ani w badaniach naukowych, ani w praktyce. Natomiast jest pewne, że opóźniona obolałość mięśni następuje na skutek drobnych rozdarć tkanek, szczególnie blisko przyczepów mięśni (ścięgien) i to głównie w ruchach o charakterze ekscentrycznym, (czyli maksymalnym napięciu podczas opuszczania ciężarów).
Wielu kulturystów uważa objawy bólu mięśniowego za naturalne, świadczące o dobrym naładowaniu”. Tymczasem ból, szczególnie w okolicach ścięgien, powinien być ostrzeżeniem przed dalszym „ładowaniem” mięśni.

Jak ćwiczyć, aby uniknąć bólów mięśniowych? Przede wszystkim należy:
►po przerwie lub okresie lekkiego treningu ćwiczyć, stopniowo zwiększając obciążenie,
►na początku unikać ćwiczeń o charakterze negatywnym, robić wyłącznie skurcze koncentracyjne,
►przed i po treningu dobrze rozciągną wszystkie mięśnie ćwiczone w danym dniu,
►pozycje rozciągające powinny być statyczne, nie należy rozciągać mięśni gwałtownie, wytrzymać przez 30- 60 sek., np. w skłonie w przód,
►stosować zimne okłady na bolące permanentnie mięśnie (ścięgna)
►przy objawach obolałości lub drętwienia mięśni należy stosować masaż pod gorącym prysznicem, a przede wszystkim lżej trenować.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
ZAPROSZENIE
Wspominamy Bogusł...
Historia masażu (...
Historia masażu (...
Cholesterol - now...
Flesz
Pozdrowienia  z Libii, 1985 r.
Pozdrowienia z Libii, 1985 r.
50 LAT "BŁYSKAWICY" 1958-2008
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE