Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
2297402
os鏏.
Oni s z nami:
B鏊e mi窷niowe do unikni璚ia. Autor: A.A.
PORADY Wszystkim pocz徠kuj帷ym kulturystom, a tak瞠 zaawansowanym, kt鏎zy na przyk豉d zaczynaj 獞iczy nowy, intensywny program, zdarzaj si w pierwszym okresie silne b鏊e mi窷niowe.
A oto – wed逝g niekt鏎ych autor闚 – wa積iejsze przyczyny potreningowego b鏊u mi窷ni:

►zerwanie tkanki mi窷niowej (w堯kna),
►rozszczepienie w堯kien mi窷niowych, co zdarza si szczeg鏊nie w czasie wykonywania tzw. ruch闚 negatywnych,
►silne skurcze mi窷niowe powoduj zmniejszenie dop造wu tlenu do mi窷ni,
►zmiany ci郾ienia osmotycznego w kom鏎ce, a tym samym zatrzymanie wody,
►uszkodzenie tkanki 陰cznej (wyst瘼uje zwykle dopiero w 2 dni po treningu),
► nagromadzenie kwasu mlekowego, kt鏎y wytwarza si w trakcie pobierania tlenu przez mi窷nie.

Kilka z nich mo積a odrzuci, gdy nie sprawdzaj si ani w badaniach naukowych, ani w praktyce. Natomiast jest pewne, 瞠 op騧niona obola這嗆 mi窷ni nast瘼uje na skutek drobnych rozdar tkanek, szczeg鏊nie blisko przyczep闚 mi窷ni (軼i璕ien) i to g堯wnie w ruchach o charakterze ekscentrycznym, (czyli maksymalnym napi璚iu podczas opuszczania ci篹ar闚).
Wielu kulturyst闚 uwa瘸 objawy b鏊u mi窷niowego za naturalne, 鈍iadcz帷e o dobrym na豉dowaniu”. Tymczasem b鏊, szczeg鏊nie w okolicach 軼i璕ien, powinien by ostrze瞠niem przed dalszym „豉dowaniem” mi窷ni.

Jak 獞iczy, aby unikn望 b鏊闚 mi窷niowych? Przede wszystkim nale篡:
►po przerwie lub okresie lekkiego treningu 獞iczy, stopniowo zwi瘯szaj帷 obci捫enie,
►na pocz徠ku unika 獞icze o charakterze negatywnym, robi wy陰cznie skurcze koncentracyjne,
►przed i po treningu dobrze rozci庵n wszystkie mi窷nie 獞iczone w danym dniu,
►pozycje rozci庵aj帷e powinny by statyczne, nie nale篡 rozci庵a mi窷ni gwa速ownie, wytrzyma przez 30- 60 sek., np. w sk這nie w prz鏚,
►stosowa zimne ok豉dy na bol帷e permanentnie mi窷nie (軼i璕na)
►przy objawach obola這軼i lub dr皻wienia mi窷ni nale篡 stosowa masa pod gor帷ym prysznicem, a przede wszystkim l瞠j trenowa.
Ostatnie Artyku造
Po czterdziestce ...
Kulturysta na wak...
Jab趾o - nasz na...
Teodor Sztekker i...
Opowiadanie wakac...
Flesz
Sopot - 1968
Sopot - 1968
KULTURYSTYKA MISTRZOSTWA POLSKI - SOPOT
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚
Ankieta
Ile masz lat?

poni瞠j 16 l.

16 - 20 l.

21 - 30 l.

31 - 50 l.

powy瞠j 50 l.

Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE