Strona G³ówna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjêæ

PIONIERZY

Kontakt
Artyku³y:
Jan W³odarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O¶rodki
RÓ¯NE
Statystyka
Odwiedzi³o nas:
11302546
osób.
Oni s± z nami:
Przypomnienie art. prof. Adama Palucha
TO TRZEBA PRZECZYTAÆ!



(Roy - amerykañski kulturysta, fot. z arch. Jana Rozmarynowskiego).

Profesor Adam Paluch, z Uniwersytetu Wroc³awskiego, w artykule zatytu³owanym „Wizerunek nasz, czyli cia³o na scenie ponowoczesno¶ci”, odnosi sie do cia³a cz³owieka kszta³towanego przez æwiczenia i og³upiaj±cej roli reklam. Autor dostrzegaj±c s³abo¶ci ludzkiego cia³a i chêæ jego ulepszania, nawet krytycznie wystawia surowe oceny tym, którzy wykorzystuj± naiwnych.

Szczególnie w kulturystyce jest wielu, wierz±cych w reklamowe has³a typu „kupuj – ³ykaj, a bêdziesz wielki”. To, ¿e trzeba siê faszerowaæ takimi produktami, wyczytamy w ka¿dym kolorowym magazynie dla kulturystów.

Profesor elegancko pokazuje zbyt prostackie sposoby reklamowania nie zawsze zdrowych produktów. Nie jest odkryciem, ¿e szczególnie m³odzie¿ jest podatna na tego typu natarczywe reklamy.
Kto nie czyta³ artyku³u Profesora, to ma ku temu okazjê. Nie jest to jednak artyku³ dla miê¶niaków zapatrzonych tylko na w³asn± masê. On mo¿e ich dra¿niæ albo nudziæ w my¶l powiedzenia „ im m±drej tym dla nich g³upiej”, ale i ich namawiam do przeczytania tego artyku³u.


Oto fragment tej ciekawej publikacji: Istnieje wiele dróg, sposób i ¶rodków do uzyskania upragnionego celu - bycia atrakcyjnym, m³odym, poci±gaj±cym. Jeste¶my zarzucani ofertami, lecz istnieje pewna niedogodno¶æ: problem s³usznego wyboru. Paradoksem jest, ¿e jedynym - na ogó³ - autorytetem, doradc± jest sam w³a¶ciciel proponowanych us³ug lub producent towaru, którzy drog± reklamy chc± nas wydobyæ z zagubienia, podpowiedzieæ trafn± (sic!) decyzjê. Czêsto producenci tych cud-kremów, ¿eli, herbatek etc. powo³uj± siê na dwa niezawodne autorytety: na tradycjê (najlepiej bardzo odleg³±) i naturê (jako przeciwieñstwo chemizacji), czasami tak¿e na autorytet nauki (laboratoria, wyspecjalizowane technika, nazwiska z tytu³ami naukowym i- najlepiej proweniencji zachodniej). Na ogó³ reklamuje siê je jako ¶rodki "niezawodne i sprawdzone", co przypomina czêsto magiczne i cudowne recepty.

Ten bardzo ciekawy artyku³ , trzeba znaæ ! Przygotowany do wstawienia przez Mariusza Pencak z Legnicy. Jest on w dziale „RÓZNE” .


Rej.33/ró¿ne - 3/ 24.03.2010
Ostania aktualizacja 15 stycznia 2013 r., godz. 21:52

Nie nale¿y rozpoczynaæ treningu si³owego pod wp³ywem ¶rodków dopinguj±cych i odurzaj±cych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i æwiczeñ nale¿y siê skonsultowaæ z lekarzem. Autorzy i w³a¶ciciel strony JWIP.PL nie ponosz± jakiejkolwiek odpowiedzialno¶ci za skutki dzia³añ wynikaj±cych bezpo¶rednio lub po¶rednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku³y
Skutki koronawiru...
¦wiêta Wielkiej ...
Zmar³ nasz Przyja...
Wspomnienie... Pa...
Rak j±dra choroba...
Flesz
Marsz po zdrowie brzegiem morza, 2009 r.
Marsz po zdrowie brzegiem morza, 2009 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Je¿eli na tej stronie widzisz b³±d, napisz do nas.

Jan W³odarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O¶rodki | RÓ¯NE